Lotte ja kuukivi saladus (2011, Janno Põldma, Heiki Ernits, 75:23)
Ühel ööl juhtub Leiutajatekülas midagi ootamatut – kaks salapärast tundmatut hiilivad külla ja otsivad läbi vana rännukoer Klausi kohvri. Klaus ja Lotte asuvad asja uurima. Peagi saab selgeks, et otsitakse taga kolme salapärast kuukivi, mida Klaus oma viimaselt matkalt mägedes leidis. Klaus ja Lotte otsustavad külastada Klausi rännukaaslasi, kelle kätte jäid kaks ülejäänud kivi. Varsti selgub, et leidub veel teisigi, kes ihaldavad endale kolme müstilist kuukivi.
Mis mõttes? (Karsten Kiilerich, Meelis Arulepp)
”Mis mõttes?” koosneb kuuest lühifilmist, mis valmisid ilma stsenaariumita, filmides kõlavad lood jutustasid meile lapsed, nad jagavad vaatajatega omi mõtteid erinevatest maailmaasjadest. Me näeme ja kuuleme, mis neile meeldib ja ei meeldi, mida nad kardavad, loodavad ja millest unistavad. Samuti on filmide kunstnikutöö inspireeritud laste joonistustest.
Suitsupääsukeste raskest elust (2011, Chintis Lundgren)
Suitsupääsukese elu ei ole lihtne. Teel Aafrikast tagasi koju läheb kõik sassi, suuremad linnud on kiuslikud, eelmiste sajandite viirastused jälituslikud, savi on otsas ja laut õhtuti lukus.
Suur maja (2011, Kristjan Holm)
Ühel täiesti tavalisel sumedal ööl kogunevad ühe täiesti tavalise kortermaja elanikud oma maja hoovi. Tekkinud situatsiooni kasutab ära kahtlaste kavatsustega kodanik. Lõpp on loomulikult etteaimatav.
Ussinuumaja (2012, Priit Tender, 15:28)
„Ussinuumaja“ on iidne tšuktši muinasjutt, mis viib meid rännakule inimhinge pimedaimatesse soppidesse. Mees otsustab oma naise tappa, kuna see lapsi ei saa. Ta rajab randa kivimaja ja hakkab selle sees usse kasvatama. Kui ussid on käsivarre jämedused, kutsub ta oma naise mereranda jalutama…
Villa Antropoff (2012, Kaspar Jancis, Vladimir Lechihov, 13:04)
Elas kord mees, kellel ei olnud midagi peale iseenda. Ja unistuse, suure unistuse. Kuid tema ja unelma vahel laius suur ja ohtlik veteväli. Mees asus teele. Tänu vaprusele ja vastupidavusele jõudis ta pärale. Kuid kas see oli see, mida ta otsinud oli?
Ada + Otto (2013, Ülo Pikkov, 20:34)
Vares Ada unistab abiellumisest. Ta on aru saanud, et tähtis on olla kõige edevamalt riides, kõik muu tuleb iseenesest – kirikuõpetaja paneb ju alati paari kõige uhkema kleidiga tüdruku ja kõige nägusama poisi! Samal ajal jalutab linnas arhitekt Otto, kes otsib kohta uuele pilvelõhkujale. Ada märkab Ottot ja tunneb üle selja jooksvaid judinaid... Käepärastest vahenditest loodud pruutkleit saab kiiresti valmis. Jahuga valgeks tehtud nägu ja ketšupiga joonistatud huuled mõjuvad lummavalt. Hallist varesest saab ekstravagantne vampnaine ning juba ta ongi Ottol käest kinni ja altari ees. Pulmatseremoonia läheb üle ootuste ladusalt, kuid siis saabub ka argipäev. Ada hakkab kahtlema, kas võõraste sulgedega ehtimine on ikka kõige õigem tee õnnele.
XYZtopia (2013, Martinus Daane Klemet)
Üks lameda maa elanikest saab enda valdusesse prillid, mis lubavad ruumiliselt näha. Tal on head kavatsused, kuid ühe lisadimensiooni kontrollimine osutub päris keerukaks...
Must stsenaarium (2014, Kristjan Holm)
Kaks juhti Adolf ja Rudolf lahendavad ettevõtet kindla krahhiga ähvardava takistuse.
Lendurid koduteel (2014, Priit Pärn, Olg Pärn)
Kolme lenduri kodutee on pikk ja ränk. Kõrbekuumus vaheldub mägede jäise tuulega, mudamülgaste ja moskiitodega. Kolme rändaja lootusetute päevade vahele eksivad aga ööd, mis on täis fantaasiat ja erootikat. Film on inspireeritud Priit Pärna samanimelisest söejoonisest ja teostatud täiesti uuenduslikus liivaanimatsiooni tehnikas.
Papa (2014, Girlin Bassovskaja)
Ema katsub lagunevat perekonda koos hoida. See on peaaegu võimatu ülesanne, kui teine pool võrdselt ei pinguta. Ja laps jääb igatsema armastust, proovides usaldada ja armastada inimest, keda võib-olla polegi olemas olnud. On vaid kujutlus ja lootus. Et ta on, et ta võiks olla…. Isa. Teda oodatakse. Lõputult. Ja kui ta siis lõpuks on… Kas siis ongi enam õige aeg?
Põhjatäht (2014, Mattias Mälk)
Mattias Mälki fantaasiapõnevi tuukrist, kes avastab meritähtede saatusliku seose taevatähtedega. Kui ühel ööl kaob taevalaotusest üks täht, märkab seda ka maffiaboss, kes hakkab kohe kahtlustama tuukrit. Mafiooso kallim võrgutab ja uinutab tuukri, et sel viisil kadunud täht üles leida, kuid suigub ka ise unne. Uneuimas nad armuvad ja see vallandab maffiabossi vihahoo. Taevatähed kaotavad lootusetult tasakaalu ja kurjad meritähed asuvad rünnakule. Unenägu on täis õudu ja traagikat. Ärgates mõistavad armunud, et osa unes toimunud sündmusi on saanud reaalsuseks. Enam ei õnnestu tasakaalu taastada ja nüüd on oodata uut ohtu juba tähistaevast.
Tantsitaja (2014, Triin Sarapik-Kivi, Piret Sigus, Marili Sokk, Malle Valli
Filmi tegevus toimub Muhumaal, erkude Muhu mustrite ja värvide keskel. See on lõbus lugu karjapoisist, kes vilepilli mängides oma õnne leiab.
Teisel pool metsa (2014, Anu-Laura Tuttelberg)
See on muinasjutt, mis on täis valgust, maagiat ja nostalgiat. Savinukk äratab oma ümbruse, mis muutub sürreaalseks maailmaks, mis on pidevas liikumises ja muutuses. Film on filmitud loomuliku valgusega ning päevavalguse nähtavad muutused võimendavad filmis liikuvat aega.
Vanamehe multikas (2014, Peeter Ritso, Mikk Mägi)
Külas elab Naabritüdruk, kes on nii Vanamehele kui Naabrimehele silma jäänud. Aias töötades märkab ta, et tema tegemisi jälgib unistavalt Naabrimees. Naabritüdrukust unistab kodus arvuti taga ka Vanamees. Mõlemad vanamehed järgnevad Naabritüdrukule turule. Samal ajal satuvad kodus lapselapsed pahandusse, kui nad avastavad arvutist Vanamehe pildikollektsiooni Naabritüdrukust ja saavad Vanaeide käest riielda. Viimase võimaluse Naabritüdruku südant võita saavad Naabrimees ja Vanamees suurel külasimmanil, kus vanameeste vahel läheb sõneluseks, millest kasvab välja suur külakaklus. Kui Vanamees toibub, siis kooserdab ta uimase ja purjus peaga kottpimedas enda arvates Naabritüdruku majja ning poeb talle voodisse. Hommikul ärgates avastab Vanamees aga, et on teinud suure vea ja magab hoopis Naabrimehe kõrval.
Alateadvuse maja (2015, Priit Tender)
Priit Tenderi sürreaalne vaade Korstnapühkija unenägudesse toob meelde psühhoanalüütilise unenägude tõlgendamise traditsiooni, kuid on lisaks ka mänguline ja vaimukas. Uneskõndiv Korstnapühkija saabub mere kaldal asuvasse Alateadvuse Majja, mis kuulub Põlevale Naisele. Oma teel Korstnani läbib ta kummalisi ruume, teda peibutavad ja hirmutavad nii Põlev Naine, Tilkuvad Käed kui Morsad, Kes Söövad Omaenda Soolikaid. Alateadvuse Maja uputab mehe oma irratsionaalsuse tulva alla. Ta satub maailma täis kummalisi sümboleid, transformatsioone ja ettearvamatust – see on ühtviisi meelitav ja ähvardav keskkond, kus ei kehti ükski füüsikaseadus ega mõistuslik printsiip.
Elu Herman H.Rott′iga (2015, Chintis Lundgren)
Herman on rott, kellele meeldib veeta aega keldribaarides, kuulata grind-muusikat ja mängida malet. Hermanil puudub igasugune huvi koristamise vastu ning ta leiab, et kohutav segadus muudab kodu ainult hubasemaks. Ühel päeval otsustab roti elamisse sisse kolida väga korralik kass, kellel juhtumisi on nõrkus macho-meeste vastu. Ta toob kaasa roosa tolmuimeja, klaveri ja mis kõige hullem – kollektsiooni klassikalist muusikat.
Isand (2015, Riho Unt)
Taksikoer Popi ja ahvipärdik Huhuu ootavad koju oma Isandat, kes ühel päeval lihtsalt enam ei tule. Peremeest ei tule ega tule. Kui Huhuu puurist välja murrab ja Isandat äraspidiselt matkima hakkab, peab Popi ahvi tujudega kohanema. Nüüd on Huhuu peremees ja Popi tema koer. Just niisama, nagu oli päris-Isanda aegu, ainult et Isand oli hea ja Huhuu on halb. Üdini truu taksikoer Popi kehastab lojaalsust, rahu, turvalisust ja alalhoidlikkust, püsimatu ahvipärdik Huhuu aga isekust, rahulolematust, julmust ja ülemuslikkust. Algab kahe loomakese Suur Mäng. Maailma avastamine, olelusvõitlus ja territooriumide jagamine.
Mirjami kodutu koer (2015, Andres Tenusaar)
Miriami pere meisterdab koduhoovis lumememme. Nende juurde tuleb kodutu koer, kes on lumememmest sisse võetud. Koer ei lahku, kuid õues on tal külm. Koerake tuuakse tuppa ja ehitatakse talle isegi tore kuudike. Ainult kana ei mõista üldist rõõmu. Öösel elab just tema üle kõige ärevamaid hetki. Hommikul ilmub välja koera peremees. Siis selgub ka põhjus, miks koer lumememme nii omaks pidas. Lõpuks leebub ka kana.
Piano (2015, Kaspar Jancis)
Marta tassib klaverit kasutatud muusikariistade ärist koju. See peaaegu et õnnestub. Albert üritab juba kolmekümnendat aastat Paulale armastust avaldada. See peaaegu et õnnestub. Paula tahab Albertile samaga vastata. See peaaegu et õnnestub. Politseikomissar Kits on elu aeg unistanud langevarjuhüppest. See peaaegu et õnnestub. Mirjam tahab saada tsirkuseartistiks. Peaaegu et õnnestub. Mesilane üritab suletud aknast välja saada. Peaaegu õnnestub.
Pulmamäng (2015, Andres Tenusaar, Malle Valli, Marili Sokk)
"Pulmamäng" on etno-sürrealistlik animatsioonfilm, mis põhineb Eesti muinasjutul "Vares ja tihane" ning millesse on põimitud vanu Eesti kosja- ja pulmakombeid.
Ti-Tak (2015, Ülo Pikkov)
Animatsioonfilm "Tik-tak" visualiseerib aega, aja fataalsest olemust. Rõhutamaks aega kui metafüüsilist nähtust, saab filmi kujunduses olema rohkesti vanu kellasid ja nende osasid. Kõigile meile on antud “oma aeg”, kuid meie aeg koosneb tegelikkuses tuhandest erinevast “ajast” – nii on isegi igal rakul meie kehas oma konkreetne aeg elada ja surra.
Õnnesoovide eakatele (2015, Ave Taavet)
Tontlikud vanamehed elavad üheskoos vanadekodus, kus neid ümbritseb üksindus, igavus ja range majarahvas. Kuid ühel neist on saladus, mis võib sellesse talumatusse olemisse mõtte tuua. Kas ta on valmis end teiste nimel ohverdama? (On tal valikut?)