Oma aja suurimas klaasitööstusettevõttes, Johannes Lorupi klaasivabrikus vaid viis aastat kunstnikuna töötanud Ney jõudis meie klaasikunsti ajalukku jätta sügava jälje. Naabermaade vabrikute mustrite kopeerimise asemel hakkas ta julgelt kasutama Eesti motiivistikku, püüdes teadlikult eristuda välismaistest eeskujudest. Rahvusromantiliste mustritega dekoreeritud esemed said kiiresti väga populaarseks ning mõjutasid laiemalt siinset ettekujutust, milline võiks olla rahvuslik klaasese.
Eesti klaasiajalugu nii oluliselt mõjutanud kunstniku elu oli aga samavõrd erakordne, kui tema loomingki.
Täpsemalt:
Ruussaar, A. (2007). Agnes Ney – Eesti esimene professionaalne klaasidisainer. Kultuur ja Elu, nr 4, http://kultuur.elu.ee/ke490_ney.htm (7.09.2011).
Vaata lisainfot selle filmi kohta