BFM nüüdismeedia õppekava: magistritöö
Aasa on loomult seltskonnahing, kes suudab ka hilises eas kõik enda ümber keerlema panna. Ometigi pole tema suur telejanu teda päris lavadele tõstnud, vaid ta on kümneid aastaid hoopis ise edevaid jälginud ning andnud sära saadete salvestustele. Seega sukeldume Aasaga kirevasse meelalahutusmaailma, kus kohtuvad staarid, sõbrad ning vilksatavad kaamerad. Ka Aasagi püüab enda väikese digikaamera ette saada need kõige eredamad tähed - et ikka kõik salvestused meeles püsiksid ning et tal endal oleks kodus olemas killuke teleloost. Aasa võtab meid endaga kaasa kahele stuudiosaate salvestusele, kust on tal kavas lahkuda uute telehektiliste piltide ja mälestustega. “Eesti muusika karika” salvestusele läheb ta koos enda sõpruskonnaga, kellega koosolemist naudib ta täiel rinnal. Kuna aga Aasa on muutnud teleprojektide ning -seltskonna osas aastatega üha valivamaks ning kriitilisemaks, siis “Suud puhtaks” salvestusele suundub ta täiesti üksinda. Ruumi täidab ta ära ju niikuinii.
Juhan on mees nagu orkester - ta maalib, näitleb, nikerdab ja tegeleb kaskadööritrikkidega. Kõige uuem lisandus sellesse nimekirja on täitsa isikliku kunstisaate juhtimine. Kuna kõiki neid tegevusi ja hobisid peegeldab tema värvikirev kodu, siis toimub kogu filmi tegevus just seal. Juhani Lasnamäe kodu seintel ripuvad isetehtud maalid, arvuti on alati avatud casting’uid pakkuva Facebooki lehe pealt ja siin-seal vedeleb erinevaid meisterdusi. Toa nurgast leiab ka teisaldatava stuudio oma kunstisaate salvestamiseks, millega Juhan vaid mõne kuu eest algust tegi. Ükski vestlussaade ei jõua kaugele ilma saatekülaliseta, mistõttu otsib Juhan igapäevaselt inimesi, kellega koos kaamera ees kunsti üle arutleda. Ka filmis tuleb Juhanile külaline ning valmib kunstisaate uus episood.
Kui aastaid tagasi läksid Oti matemaatikaõpingud ülikoolis vett vedama, otsustas noor mees oma elus kannapöörde teha ja laia maailma rändama minna. Pikalt rännakult naastes võttis seiklusi otsiv Ott aga üsna pea vastu uue väljakutse. Ta kandideeris tööle televisiooni, et saada võitu oma põhilisest hirmust, milleks on avalik esinemine. Oti suureks üllatuseks läbis ta katsed edukalt. Kuigi kella üheksast viieni töötab Ott müügijuhina, pikendab ta nüüd mitu korda nädalas tööpäeva kella kümneni, et õhtustes uudistes ilma teadustades eetri- ja esinemishirmust jagu saada. Hirmuga tegelemine ja selle kontrolli all hoidmine ongi Oti filmi põhiliseks pidepunktiks. Nii-öelda kõrvalpidepunktina võib välja tuua vähese kokkupuute kolleegidega. Me näeme Otti telemajas ringi liikumas pigem üksi, kolleegidega on vaid põgus kokkupuude. Vaatleme filmi jooksul õhtut Oti igapäevaelust, mis algab päevatöölt lahkumisega ja kulmineerub otse-eetri järgse pingelanguse ja telemajast lahkumisega.
Prooviabielu-Heleni nimi on paljudele tuttav. Ta on naine, kelle üle on saanud kogu Eestimaa valjult naerda: Helen on enda nahal tundnud reality televisiooni karmi reaalsust ning seda, mis juhtub pärast eetrit, mil saate nimi defineerib paljude jaoks kogu tema olemuse. Ta on kollase meedia veergudel end igast küljest paljastanud, leidnud elukaaslase, saanud lapse ning elanud üle lahkumineku. Ehkki Helen tahab tõsielukangelanna elu selja taha jätta, põleb temas tugev tähelepanuhimu, mistõttu on mitmesugused videoprojektid endiselt osa tema argipäevast. Helen usub headusesse ning tahab leida enda kõrvale oma inimesi, kes ei kasutaks teda ära.
Heleni filmi pidepunktideks on tema laps kui ilming edasiliikumisest ning vankumatu tähelepanuvajadus, mis lükkab teda aina uuesti püünele ja ka seltskonnaajakirjandusse. Me sukeldume Heleniga tema argipäeva, mistõttu jälgime teda tegemas igapäevatoimetusi, mille lahutamatuteks osadeks on lapse eest hoolitsemine ning enda fännibaasiga suhtlemine. Enda jälgijaid hoiab Helen elu pisemategi detailidega kursus Instagrami vahendusel. Esinemisvajadus on Heleni tõuganud aga kummalisse seltskonda, kellega vändatakse uut mängufilmi. Näeme inimesi, kellega Helen on end ümbritsenud ning kelle juurde ta tahab kuuluda. Läheme temaga kaasa kostüümiproovi, mis kulmineerub potentsiaalse hittfilmi läbimänguga, mida jälgib vaid väga valitud seltskond. Heleni teekonda saadab Carmen, kes on tema turvatsoon - tema väike tütar.