Läbilõige Eesti majandussuhetest Nõukogude Liidu majandusruumis.
Kaubajaamades seisvate ja sihtkohtadessse sõitvate rongide kaudu saab ülevaate erinevatest Eesti NSV tootmisharudest ja toodetavatest kaupadest. Kohaliku tooraine vähesuse tõttu tuleb olulised toorained – metallid, vedelkütus, maagaas – sisse vedada. See-eest on Eestil väikese materjalikulu, kuid kõrge spetsialiseerituse ja kvalifikatsiooniga tootmisalad nagu elektritehnika-, raadiotehnika- ja aparaaditööstus, ka masinaehitus, kerge- ja toiduainetööstus. Kopli kaubajaamas mööduvad naftatsisternid. Kaupu viiakse Maardu keemiakombinaati ja Tamsalu teraviljahoidlasse. Auruveduri vagunplatvormil on väljasõiduks valmis Tallinna Ekskavaatoritehase ekskavaator ETC-202A. Sammuv ekskavaator UZTM töötab lahtises Narva karjääris, veoauto BelAZ veab põlevkivi. Tootmiskoondises Norma valmivad mänguasjad – vormelautod, Tallinna Autoremonditehases valmivad aga päris võidusõiduautod Estonia. Tallinna Spordilaevade Eksperimentaaltehases valminud purjekad veetakse kaubajaama. Kraana tõstab vagunile Tallinna Masinatehases valminud õhkjahutid. Vagunid sõidavad raudteel, vedades erinevate tööstusharude toodangut ja kaupu Volta elektrimootoritest, Tallinna Vineeri- ja Mööblikombinaadi mööblist kuni Tallinna Eksperimentaalsuusavabrikus Dünamo valminud Estonia suuskade ja Tallinna Tselluloosikombinaadi toodanguni.
Eesti Merelaevanduse sadamakai ääres seisab kaubarong, millesse sadamakraana tõstab laevalt pappkaste külmutatud kalaga, vagunisse veeretatakse ka suured kalatünnid. Ülemiste kaubajaamas mööduvad kaamerast piimatsisternid, mis Tallinnast Leningradi poole teel. Siin ootavad oma sõidu algust kaubavagunid kondiitrivabriku Kalev ja tootmiskoondise Liviko toodanguga, samuti Eestis valmistatud vigurküünlad ning Estoplasti valgustid.
Rongikoostajad annavad vedurijuhtidele punaste lipukestega märku. Automaatsidurid haakuvad, vedurijuht ronib vedurile. Rongid võivad alustada oma teed.
Vaata lisainfot selle filmi kohta