11.09.1968
Rammus: Filmi "Pärnu“ puhul alustaksin enesekriitikaga. Toimetus ei suutnud tagada sisukat stsenaariumit. Režissööri aheldas teleoptika puudumine ja nii sai resultaadiks keskmine pildialbum. Ka muusika, mis oleks võinud filmi emotsionaalselt tugevdada, ebaõnnestus. Toimetus teeb ettepaneku anda filmile III kategooria.
Tambek: Film ei erine oma eelkäijatest, sest on asutud töö juurde ilma eesmärgita - kas reklaam, vaatefilm või film linna mingist omapärast? Ma ei süüdista filmi režissööri T. Kuzmini, tal on vähe kogemusi. Tormi merel näiteks ei ole üldse vaja.
Raamat: Ma mõtlen, kui Kuzmin läks ilma stsenaarse aluseta, ei leidnud ta ka sealt midagi. Olen Pärnus aastaid olnud, seal on huvitavaid probleeme, kuid ma ei saa aru, miks see film tehti. /---/
Allikas: Rahvusarhiiv ERA.R-1707.1.1018, lk 115-119
Valdeko Tobro: "Ülejäänud - R. Alleri, T. Kuzmini "Pärnu" ja S. Školnikovi "Kongo" (mõlemad TF) aga kujutavad endast piltpostkaadrimeetodile tuginevaid vaatefilme, mille loomise otstarbekus on üsna suure küsimärgi all."
Tobro, V. (1969). Eesti tõsielufilm eile ja täna [filmidokumentalistikast]. Sirp ja Vasar, 18. juuli, lk 2-3.
Vaata lisainfot selle filmi kohta