Dokumentaalfilmide režissöör Raimo Jõerand on sündinud 15. juulil 1972. aastal Tallinnas. Õppis 1990–1991 Tartu Ülikoolis praktilise eesti keele erialal, 1991–1995 Eesti Humanitaarinstituudis teoloogiat, semiootikat, kirjandusteooriat ning 1996–2001 Tallinna Pedagoogikaülikooli filmiosakonnas, lõpetades filmi ja video õppetooli II lennu dokumentaalfilmide režissöör-operaatorina, kõrvalerialaks montaažirežissöör. Täiendanud end mitmetel rahvusvahelistel filmikursustel: 1996 Courses of Dramaturgy by Swedish Film Institut, 2004 Andrei Dobrovolsky režiimeistriklass (40h), 2004 Aastane workshop “North by North-West, classic” (stsenaariumi toimetaja eriala), 2008 Sources 2: Training Mentors for European Documentary Filmmakers.
Töötas 1999–2003 Concordia Rahvusvahelises Ülikoolis Eestis telestuudio tehnika- ja tootmisjuhina, 2003–2005 OÜ Eetriüksus (filmiproduktsioonifirma Ruut) mängufilmide peaprodutsendina, 2006–2012 Eesti Filmi Sihtasutuses filmieksperdina, valdkonnaks dokumentaalfilmid ja stsenaariumide arendus. 2013–2015 Eesti Kultuurkapitali nõukogu liige.
Juhendanud Eesti kõrgkoolides kursuseid dokumentaalfilmist, montaažist ja stsenaristikast. Olnud mitmete eesti dokumentaal- ja mängufilmide stsenaariumi ja montaaži konsultandiks, samuti esindanud Eesti dokumentaalfilmi rahvusvahelistel rahastus- ja koostööfoorumitel. 2013 kutsus ellu iga-aastase Eesti Dokumentalistide suvekooli. Kirjutanud mängufilmistsenaariumid “Ülevalgus” (2009) ja “Marie sonetid” (2016). Pälvis 2019 ajakirja Teater. Muusika. Kino aasta filmiartikli auhinna loo eest “Kellele on vaja eesti dokki. Aeg ja ajastu dokumentaalfilmis”. Eesti Kinoliidu ning Dokumentalistide Gildi liige. Eesti Dokumentalistide Gildi juhatuse liige 2015–2018 ja 2020–2022.
Oma sõbra ja kolleegi Anri Rulkovi mälestuseks asutasid Jõerand, telerežissöör Indrek Simm, filmiprodutsent Peeter Urbla ja teadlane Alex Rulkov temanimelist auhinda väljaandva sihtasutuse. 1000 euro suurust preemiat antakse välja kord kahe aasta tagant ühele Eesti tudengile, kelle koolitööna valminud filmi(de)s on tunda autori sisemaailma väljendamise otsinguid kõige ehedamal moel.