Avaleht » Filmitegijad

Mari-Liis Bassovskaja

Biograafia

  • Kunstnik ja režissöör  Mari-Liis Bassovskaja on sündinud 18. septembril 1977 Võrus. Lõpetanud Võru 1. keskkooli (praegune Võru Kreutzwaldi Gümnaasium), seejärel õppis 1995 – 1998 Tartu Ülikooli maalikunsti eriala bakalaureuseõppes ja 1998 – 2001 Eesti Kunstiakadeemias stsenograafia bakalaureuseõppes, 2002. aastast samas magistriõppes. Tegi koos Kristi Leppikuga kunstnikutöö Rakvere Teatri etendusele „Krokodill Gena ja Potsataja” (2002). Kujundanud ja küljendanud ajakirja Arvutimaailm. Osalenud mitmetel isik- ja kollektiivnäitustel Prahas, Tallinnas, Tartus, Rakveres ja Võrus.

    Tegutseb koos Jelena Girliniga režissööride tandemina nime all Girlin Bassovskaja.  Koos on nad teinud järgmised nukuanimafilmid:

    2004  „Laud“ (kaasrežissöör Urmas Jõemees)
    2007  „Kleit“ 
    2008  „Miriami värvid“
    2009  „Oranus“  
    2014  „PAPA“ 
    2019 „Armastusest“

    Teiste režissööride filmidele teevad Jelena ja Mari-Liis hea meelega kunstnikutööd ja nukke. Nende kujundada oli näiteks suur osa Riho Undi hittfilmi „Vennad Karusüdamed” (2005) visuaalsest poolest.

    Koos on Jelena ja Mari-Liis teinud ka teatrietendustesse nukke. Näiteks Nukuteatri lavastusele „Sinine unistus” (2003), aga see pole asi, millega uhkustada, arvab Mari-Liis, sest kuigi nukud olid tehtud suurepärase mehaanikaga ja neile endile väga meeldisid, peeti neid väikelaste jaoks liiga tumedateks ja hirmutavateks. Õnneks võeti samad nukud hiljem kasutusele Birgitta festivalil Astor Piazolla tango-ooperis „Maria de Buenos Aires” (2006).

    Loe lisaks:
    Võsu, H. (2008). Persona grata: Girlin Bassovskaja. Teater. Muusika. Kino, nr 2, lk 131-136, ill. GIRLIN BASSOVSKAJA - Teater. Muusika. Kino

Meie koostööpartnerid

  • Kultuuriministeerium
  • EFI
  • Eesti Kultuurkapital
  • ERR
  • Rahvusarhiiv
  • BFM
  • Kinoliit
  • Eesti Filmiajakirjanike ühing
  • Tallinnfilm