Filmi kunstnik Halja Klaar:
«Juba režissööri isal olid tarud. Mõlemal pojal samuti. Heino Pars jutustas sageli palju põnevat mesilastest ja nii ma kord ütlesingi, et pangu ometi kõik kirja ja tehku film — on ta ju seda teemat põhjalikult uurinud. Nii sain endalegi kolmanda koostöö Heino Parsiga.
Taotlesime, et meemeistrite linn tuleks meeaurukollane. Mulle näib, et taru summutatud kollane soojus jõudiski ekraanile, kuid selleks tuli tublisti vaeva näha valgustamise ja muu tööga. Loodusele panime filmis vähem rõhku, sest tähelepanu keskmes oli taru kummaline siseelu, mis lastele tundmatu.
Valmistasime filmi jaoks ligi 200 nukku, neist 140 olid põhinukud. Igal peategelasel oli 2—3 dublanti. Kärjekanne tuli teha ligi 700. Andis mõelda, kuidas igavat kärjesüsteemi elustada, muuta filmilikumaks, et mesilastel oleks mugav tegevusplats. Paigutasin kärjekannud eri tasapindadele ja tegin kanne erinevates suurustes. Peale dekoratsioonide kujundasin filmile ka reklaamplakati.
Nukkudega sain hästi hakkama. Neil on inimese tekst ja tegevus, ilmtingimata triibulised püksid ja suured silmad. Et mesilased on äärmiselt puhtad putukad, panin meemeistritele ette valged põlled ja nad said veel valged kätisedki. Valmistasime neile ka nestekannud ja õietolmukorvid, sest oma mee teevad nad valmis alles tarus. /---/
Heino Pars:
«Kunstnik on oma raske tööga toredasti toime tulnud. Nukkmesilasi oli keeruline luua ning neid tuli palju teha. Ka kogemustega operaator Arvo Nuut tabas hästi filmi üldkoloriiti. Nukufilmis on kõige raskemad massistseenid — kipub tekkima tehiskaos, mida seekord suutsime vältida.
Heliloojatega on mul vedanud — muusika kõrgklass on filmi emotsionaalsele mõjule kaasa aidanud ja vahel ehk piltigi päästnud. Seekord tegin esmakordselt tööd Tõnu Naissooga.
Kahjuks ei ole varem kohtunud Jüri Tuulikuga, kellelt on filmis dialoogid. Vahepeal soovitati meile kasutada diktoriteksti, ent vaevalt oleks niisugune lahendus lastele meeldinud. Neile on seiklusmaiku vaja. Võib-olla oleme praegugi liiga pealetükkivad teabega, võib-olla pole näitlejate hääled eriti mesilaslikud, võib-olla tundub tekst filmile külgelükatuna. Mõni repliik võinuks ehk vähem olla, aga ei tea ka, mis just noort vaatajat enam. huvitab.
Mesilasema originaalilähedase lauluga helilindi saime Üleliidulisest Mesindusmuuseumist Moskva lähistelt. Probleemiks oli mesilaste näitamine ehtsas looduses. Filmisime talvel ja sügisloodust jäi filmilindile napilt; seda püüab asendada maalitud foon Heiki Hallalt.
Mismoodi mesinikud filmi vastu võtavad, ei tea. Ehk hakkavad naerma? «Meemeistrite linna» näitamine Aianduse ja Mesinduse Seltsile on veel ees...»
Kalda, V. (1983). "Meemeistrite linn". Nõukogude Õpetaja, 9. juuli, lk 4.
Vaata lisainfot selle filmi kohta